SÖK Galaxen Creative Team 6

TROR DU ATT VI HAR MISSAT DIG?
30 april var sista ansökningsdatum för att söka till Galaxen Creative team 6. Tack till alla som gjorde detta. Vi blir otroligt inspirerade när vi får läsa era ansökningar. Är du som läser detta inte en av dem som har skickat in en ansökan men ångrar det djupt? Sluta inte läsa!

Ytterligare en sak gör oss otroligt inspirerade är personer som övertygar oss, överraskar oss och utmanar sig själva. Är du en person som vill göra just detta så vill vi inte att en ansökningsdeadline ska hindra dig från att söka en av Sveriges mest innovativa och utmanande utbildningar. Kanske fick du först igår reda på att Galaxen Creative finns? Vi vill istället för att du tänker "ja men nästa år, då ska jag söka" genast lägger upp en plan för hur du övertygar oss om att vi har gjort ett misstag om vi inte ger dig chansen att bli en del av team 6. Hör av dig till oss på Galaxen Creative redan idag.

Lyckas du så har du chansen att få delta på Galaxen Creatives antagningsworkshop den 31 maj där du tillsammans med resterande sökande kommer att sättas på utmanande prov. Utifrån antagningsworkshopen kommer vi att välja ut en grupp på cirka 16 personer som kommer att bilda team 6.



DETTA ÄR GALAXEN CREATIVE
Utbildningen är valet för dig som vill utvecklas som projektledare, producent eller entreprenör. Utbildningen ger dig verktygen för att arbeta och livnära dig inom en otroligt expansiv bransch där du själv bestämmer hur långt du vill gå. Galaxen Creative kommer att ge dig en unik möjlighet att i en kreativ, inspirerande och målfokuserad miljö utvecklas som ledare.  

Galaxen Creative erbjuder dig tre utmanade terminer då du tillsammans med resten av teamet driver utbildningens projektbyrå. Tillsammans kan ni förändra världen genom att förverkliga era idéer med hjälp av utbildningens pedagogik och metoder.

LIVET EFTER GALAXEN CREATIVE
Efter tre terminer på Galaxen Creative är du utbildad projektledare och har fått verktygen för att jobba inom en bransch som ständigt förändras och utvecklas. Du har skaffat dig ett ovärderligt kontaktnät inom branschen
och genom de projekt du genomfört under utbildningen gjort ditt namn känt bland framtida arbetsgivare. Du kommer att arbeta inom privata eventbolag, offentlig kultursektor, ideella organistationer eller som din egen arbetsgivare.

UTBILDNINGENS PEDAGOGIK OCH METOD
Utbildningen bygger på pedagogiken "learning by doing, learning by burning, learning by reflection". Anledning till varför vi använder oss av denna pedagogik är enkel. Vi vet att för att utvecklas som projektledare krävs praktiskt arbete i projekt, learning by doing. Vi vet också att du som projektledare kommer lära dig mest om du brinner för det du gör utan att bränna ut dig, learning by burning. Den tredje beståndsdelen är kanske den
viktigaste. Genom uppföljning och utvärdering av projektets process och resultat tar du med dig ovärderliga lärdomar, learning by reflection.
Under hela utbildningen kombinerar vi den praktiska pedagogiken med gästföreläsare för att förankra kunskapen teoretiskt. Du kommer också att kontinuerligt coachas i ditt arbete av erfarna projektledare och personliga entreprenörer.

ARVIKA
Galaxen Creative erbjuder öppna, fullt utrustade kontor mitt i centrala Arvika för alla projektledare på utbildningen. Studerande på utbildningen bör ha egen bärbar dator.

VILKA SÖKER VI?
Tre egenskaper som du inte klarar dig utan på Galaxen Creative är driv, vilja och ambition. Vi söker personer som gillar när det händer, som ser till att det händer, som vill påverka och förändra, göra bättre och göra mer.
Galaxen Creatives team består lika mycket av sociala projektledare och kulturella entreprenörer som kulturprojektledare och socialentreprenörer.

I urvalsprocessen letar vi efter att sätta samman ett dynamiskt team av personer med olika kvaliteter och från olika bakgrunder.

ANSÖKAN
Skicka din ansökan tillsammans med kompletterande uppgifter senast den 30/4 till adressen på ansökningshandlingarna.
Ansökningshandlingar kan du ladda ner HÄR.
Mall för kompletterande uppgifter kan du ladda ner HÄR.

Vi kommer att noga läsa igenom din ansökan. Därefter kommer vi att välja ut ett antal sökande som får genomgå vår antagningsworkshop som kommer att hållas i mitten av maj. Efter antagningsworkshopen kommer vi att anta max 20 studerande till Galaxen Creative Team 6.


PRAKTISKT & KONTAKT
Kurslängd: 3 terminer (Termin 1 & 2 = GC basår Termin 3 = Praktik)
Kursstart: höst 2009
Antagningsvillkor: Personligt brev, antagningsworkshop, intervju
Ansök senast: 30 april 2009
Hemsida: galaxencreative.se
Kontakt: Utbildningsledare Jonas Nilsson / [email protected]

En VärldsKlassens dag!




Hej!

Den 29:e mars öppnades äntligen dörrarna för ett projekt som tog sin början i januari i år. Det var dags för VärldsKlass genomförande.
En dag med massa information och inspiration väntade besökarna.
Dagen bestod av inte mindre än 4 olika föreläsningar, med inriktnigar på volontär, arbete, studier och resor utomlands. Det fanns mycket att berätta, och många av besökarna stannade och lyssnade på alla föreläsningar.
Efteråt kunde man samla på sig så mycket information man orkade bära om stipendier, användbara länkar, arbete

Tack Bo Jenner, Helén Idenfors och Jandi, Sofia Billebo och Valerija Varga. Ni gjorde dagen så bra den kunde bli med era personliga och pricksäkra föreläsningar.





Sedan var det ju en liten tävling också. Här kommer dom rätta svaren:

1. Vad heter Kanadas huvudstad?  R: Ottawa


2. Vilket är till ytan det största landet i afrika?  R: Sudan


3. Vilket är det mest tätbefolkade landet i världen?  R: Monaco


4. Hur många delstater finns det i USA? R: 50


5. Vilka färger har Ungerns flagga?  R: Röd, vit och grön


6. Vad heter ursprungsbefolkningen i Nya Zeeland? R: Maorier


7. Vad kallas drottningens vakter för i England? R: Beefeaters


8. Världens folkrikaste storstadsområde är..... R: Tokyo


9. Hur mycket väger väskan? R: 13.8 kg



Grattis Mariana Hjort och Valerija Varga, ni hade alla rätt, och vinner därmed 2 biljetter var till Magnus Betnér 8 maj och en valfri dryck i baren!!


Vill bara tacka alla som kom, och gjorde detta till en oförglömlig dag!

Tack även till Westra Wermlands Sparbank och Ritz som gjorde detta möjligt!

Vi syns nästa år!


Med varma hälsningar// Erik Malm